måndag 13 juni 2011

Att göra:

Min jobb-att-göra-lista, som jag möts av varje dag när jag öppnar datorn ser just nu ut så här:

Det känns otroligt skönt som ni förstår. Men nu är det dags att börja med sommarens att göra-lista. Rättare sagt sommarens att läsa-lista. Jag har en anteckningsbok där jag skriver upp alla böcker som jag vill läsa någon gång under mitt liv, men den listan är nu flera sidor lång. Ganska svår att överblicka alltså. Så jag måste göra en att läsa-lista för denna sommar.

Detta är mitt mål att hinna med fram tills jag börjar lärar-jobba igen (vilket antagligen kommer bli någon gång i augusti):

  • Om jag stannar - Gayle Forman
  • När jag lät dig gå - Gayle Forman
  • Cirkeln - Strandberg & Bergmark Elfgren
  • De imperfekta - Tom Rachman
  • Fablehaven 3 - Brandon Mull
  • Boktjuven - Markus Zusak
  • Igelkottens elegans - Muriel Barbery
  • Aprilhäxan - Majgull Axelsson
  • Jesaja (i Bibeln, alltså)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar