lördag 20 oktober 2012

40-årskalas, Alfons Åberg!

Alfons Åberg fyller 40 år idag! Förhoppningsvis får han fira precis som han själv vill, med Viktor och Milla och smådjuren under bordet. Eller kommer Faster Fiffi ställa till med hejdundrandes 40-årskalas...


Kalas, Alfons Åberg! var den Alfons-bok som lästes mest flitigt hemma hos familjen Larsson när jag var liten. Vi hade 3 böcker hemma tror jag, och de andra lånade vi på Svartbyns Bibliotek. Aja baja, Alfons Åberg gillade jag! Det var ju så spännande när han flög iväg till djungeln och träffade lejon!

Och musiken är ju också fantastisk!


Vilka är dina bästa Alfons Åberg-minnen?


2 kommentarer:

  1. Tänkte ju egentligen bara tacka för lördagskvällens kvalitetsinlägg, med två av barndomens, och vuxendomens favoriter på en och samma gång, inte illa...vad kan komma härnäst, något om Vargen kanske...å så va det ju där med Alfonsminne oxå...minne å minne, men det är egentligen Alfons fader jag vill lyfta upp, mannen med pipan bakom tidningen som utstrålar en sådan skön känsla av lugn & frid...det va d hele, så nu ska vi bara se om robotar verkligen kan den här gången...
    Bodenbo (snart, typ...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, visst kunde roboten kommentera denna gång! Jag känner mig också som en robot ibland när jag inte kan förstå att den där lilla smutsfläcken ska föreställa en siffra.
      Ja, Alfons pappa är en skön snubbe! Och levererar sköna one-liners som "akta dig för sågen" t.ex.

      Radera