söndag 1 januari 2012

Mitt 2011

Gott Nytt År!

2010 var ett medelmåttigt år, 2011 var toppar och dalar. Mest toppar faktiskt, men en gigantiskt djup dal i slutet av året vars effekter alltid kommer finnas kvar hos mig.
Vi får se vad 2012 bär med sig. Förhoppningsvis blir det ett riktigt bra år! Jämna siffror är bra, så därför tror jag på 2012!

Här kommer några av de saker som hände 2011:

januari
Jag avslutade min lärarutbildning och började springvik:a på min gamla vfu-skola.

februari
Jag tröttade ut min röst som nybliven lärare och var helt stum i nästan en vecka.

mars
Jag tog en facebookfasta bl.a. för att bli av med mitt zynga-spelberoende. Detta frigjorde så mycket tid att jag startade min första blogg (den här bloggen alltså).

april 
Jag fortsatte vik:a och sökte jobb. Eftersom jag inte fick något betalt påsklov och alla skolor var stängda då gjorde jag ett kort gästspel på förskola.

maj
Jag fick ett lite mer stadigt vik i ett par veckor. Sökte jobb. Var på ett bröllop.

juni
Min födelsedag firade jag i Malmö med mamma och mina 2 yngre systrar. Kring midsommar var jag hos morfar i Värmland och en av mina systrar tillkännagav sin förlovning!

juli
Eftersom jag inte hade någon betald semester jobbade jag ett par veckor på mitt gamla extrajobb (en bokaffär). Äntligen fick jag två positiva svar från jobbintervjuer, och jag valde naturligtvis rätt! Jag och Markus hade 60-årskalas. Jag såg sista Harry Potter-filmen på bio.

augusti
Jag semestrade ett par dagar i Brighton! Sen började jag mitt nya jobb. Det var kulturkalas och jag gick på gratisbio.

september
Markus var på turné så jag var själv hemma ganska mycket. Jag var på bokmässan.

oktober
Jag såg fram emot mitt första betalda lov (som i och för sig bara var 2 dagar) men allting i mitt liv kom av sig när en familjemedlem hastigt gick bort.

november
Jag tog lite ledigt från jobbet och åkte hem till mamma och pappa. Jag var på begravning.
Jag var med och anordnade julmarknad i Rambergskyrkan.

december
Advent och jul är den bästa tiden på året, men det var inte alls som vanligt i år. Jag firade jul och nyår hos mamma och pappa i Norrbotten.

En mer boklig och filmlig årssammanfattning kommer om ett tag.


1 kommentar:

  1. Det blev inget Norrbotten för mig i jul, satsar på en påskresa i förhoppningsvis fint väder. Hoppas ditt 2012 bjuder på fler toppar än dalar!

    SvaraRadera