tisdag 15 mars 2011

Spontanbio

Spontanbio är det bästa som finns!
Idag hade jag turen att sluta tidigt från jobbet och var därför på väg till bussen när Hanna ringde å frågade om jag ville följa med på en tidig bio! Vi såg Medan åren går (med den mycket bättre och mer passande originaltiteln Another Year) av Mike Leigh. Det var härligt att få se lite osminkat brittiskt vardagsliv för att stilla min englandslängtan lite grann. även om det blev lite väl grått mot slutet...
När jag ser en brittisk film måste jag alltid kommentera alla skådespelare som också är med i Harry Potter. I Medan åren går hittade jag 3. När jag ser Jim Broadbent nuförtiden kan jag inte tänka på något annat än Professor Slughorns tal vid Aragogs begravning, även fast jag har sett honom i flera filmer både innan och efter Harry Potter och halvblodsprinsen. Särskilt är det "lingers oooon" som spelas upp i mitt minne på repeat. :)
Jag lyckades inte lägga in youtube-klippet direkt här, så här är länken! Talet är vid ca 1.30, men Harry Potter är väldigt rolig innan det också. hahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar