söndag 13 mars 2011

Ett första inlägg...

Tänk att jag också skulle bli en bloggare...
Ärligt talat vet jag inte riktigt vars jag ska börja. Men jag kan ju berätta vad min tanke med den här bloggen är...

Jag har aldrig haft en blogg förut, men alltid tänkt att om jag ska ha en blogg så ska den ha ett tydligt tema eller ämne. Det är mycket som rör sig i min skalle, och om jag bara skulle en blogg där jag skriver om allt jag tänker på så skulle det bli en rätt så splittrad blogg. Inget fel i det så klart... Men jag tänkte ändå att jag ville avgränsa det lite. Att välja att skriva om böcker och film är egentligen ett rätt så självklart val. Det är ju det som jag helst lägger min tid på. Och allt det där andra som jag också är intresserad av kommer nog smyga sig in här å var ändå.

Jag har ingen aning om hur många som kommer läsa min bokhylla, kanske ingen. Men ingen skada skedd i så fall. Jag gillar att skriva. Och här har jag ju ett helt eget egoistiskt forum där jag kan skriva vad jag vill om det som intresserar mig.

Jag gillar listor. Därför har jag införskaffat/fått både 1001 böcker du måste läsa innan du dör och 1001 filmer du måste se innan du dör. Jag kommer skriva lite om hur det går för mig att nå de målen...
Här är ett par till listor.
Saker som bokhyllan kommer innehålla:
länkar till trailers
tankar om böcker jag läser
tips på filmer
spoilers (men jag kommer förvarna innan, så man kan låta bli att läsa vidare...)

Saker som bokhyllan inte kommer innehålla:
recensioner, i traditionell mening
dagens outfit
mobbning av Marcus Birro

Snart ska jag presentera min bok- och filmsmak också. Men det får bli i ett annat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar