måndag 21 mars 2011

Bokslukad

Jag är en bokslukare! 
Jag läser inte lika mycket nu som när jag var i bokslukaråldern, men det har nog mest att göra med att jag blivit vuxen och måste ägna min tid åt tråkiga saker som att diska, laga mat och jobba (som iofs oftast inte är tråkigt, men det hindrar mig från att sitta uppkurad i soffan med en bok 10 timmar om dygnet). Men ibland... när jag har tid och känner mig lagomt avstressad, då kan jag fortfarande sluka böcker. Just nu i en tid utan plugg och utan heltidsjobb så hinner jag faktiskt sluka rätt så mycket!

Jag har funderat lite över begreppet bokslukare på senaste tiden. Ibland tycker jag inte att det är så mycket jag som slukar böckerna, som det är böckerna som slukar mig. Ni vet när man blir så indragen i en bok att man har svårt att lämna den världen när man slagit igen pärmarna. Vid sådana tillfällen är det som att det är boken som har kontrollen medan jag bara dras med och uppslukas! 
Man blir bokslukad
Jag hoppas att du känner igen den här känslan. Den är underbar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar