onsdag 14 december 2011

Kill hyllvärmare

Jag samlar på mig böcker snabbare än jag läser dem. Det är pocketböcker jag köpt själv, förhandsex från mitt gamla jobb, böcker jag fått, gamla klassiker jag köpt för 1 kr på loppis, böcker jag bytt till mig i bokbyten etc.
Men min läshastighet är rätt så slow just nu. Det kan bero på olika saker som att jag har börjat jobba, att jag ibland är så trött när jag kommer hem att jag bara sitter å stirrar in i facebook, att jag ägnar tid åt bloggar, att jag har för stora ambitioner för vad jag ska hinna med under en dag att det istället inte blir något. Eller bara att det är december och det brukar vara mycket annat att göra då.
Eller att saker händer som gör att hela ens liv och tillvaro vänds upp och ner, eller snarare rubbas i grunden, och man ännu inte har hittat balansen för att man för det första inte ens vet om man balanserar eller inte...

Men ett jullov hägrar. Och om bara exakt 8 dygn sitter jag på norrlandståget med en massa lästimmar framför mig. Det är mitt första betalda jullov och jag ska tillbringa det på en plats där solen är uppe och vänder 3 timmar om dagen. Och det är en stad med en biograf som bara kommer visa ointressanta filmer.* Och jag kommer vara där i 17 dagar. Förutsättningarna för läsning finns ju.

Men hur var det nu med alla de där hyllvärmarböckerna?
Jo, Ord och inga visor har ett Kill hyllvärmare-läsprojekt som jag tänkte haka på. Det ska nog bli ett nyårslöfte för mig! En hyllvärmare i månaden borde jag kunna klämma!

Jag återkommer med hur det går i detta projekt.

* The Girl with the Dragon Tatoo, Stig Helmer-filmen, nån töntig nyårsfilm, Sherlock Holmes, ett par animerade uppföljare till filmer jag inte har sett. Ja, ni ser ju själva... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar