tisdag 13 december 2011

Jag och Kulla-Gulla

På facebook har ett sånt där personlighetstest cirkulerat ett tag nu. Det är ett test som med bara 7 frågor visar vilken fiktiv figur du är. Det är Nationalencyklopedin står bakom, så då måste man ju lite på det. Här hittar du testet!

Jag blev Kulla-Gulla! En av mina barndomsförebilder, faktiskt! Läste nästan alla 28 böcker innan jag tyckte mig vara för gammal för dem. (okej, det är bara 11 böcker, men det kändes som en evighetslång räcka med böcker när jag var liten)
Så här lyder då beskrivningen av mig (och av Kulla-Gulla):
Kulla-Gulla är en godmodig och omtänksam föräldralös flicka. Visade sig vara rik men behöll sitt goda omdöme.
Som tur är är jag inte föräldralös (ej heller längre en flicka), och den där rikedomen har jag inte sett någon skymt av ännu. Men när den uppenbarar sig lovar jag att behålla mitt goda omdöme!
bilden tagen från ne.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar