torsdag 8 december 2011

Hemliga julklappsbestyr

Jag har googlat och googlat och googlat en hel massa, men nu har jag hittat två böcker som jag tror passar min hemlige julklappsvän. Jag har faktiskt beställt dem från en av de stora internetbokhandlarna, även fast jag egentligen helst vill stödja de lokala fysiska bokhandlarna. Men det är ju så himla jobbigt att åka över bron till fastlandet, och jag har redan kollat igenom hela pocketutbudet på Bokia Backaplan utan att hitta något som kändes klockrent. Mitt problem har mest varit att de böcker jag gillar antingen är så gamla att de inte längre finns i pocket eller att min hemlige julklappsvän redan har läst dem.
Jag hoppas att jag hinner få böckerna innan jag måste skicka mitt paket. Om jag åkt till en riktig bokaffär hade jag ju fått dem direkt men då riskerar jag ju också att behöva gå runt hela stan och sen ändå inte hitta dem. Och då måste jag beställa dem på måndag och då hinner de verkligen inte komma fram.

Nu har jag lite julemys med tomtegröt och blåbärste och tända juleljus. Snart ska jag ta tag i adventskalenderteet också, och ha lite julklappsplanering över skype, och icke att förglömma, lägga upp ett julklappstips i min julklappstidsadventskalender. Det kommer snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar