söndag 6 januari 2013

Bokslut 2012

Det har gått så dåligt med alla mina boknyårslöften, så jag tänker inte ens kommentera dem.
I år har jag inget nyårslöfte alls. Jag har insett att jag bara får negativ press av det. Jag vet ju egentligen hur jag vill leva mitt liv (när det gäller träning, mat, läsning etc. etc.) så det hjälper mig inte i nuläget att ha ett nyårslöfte om det.
Det enda boklöftet, eller bokprojektet, eller bokmålet, jag har är att läsa ut hela Bibeln innan jag fyller 30. Jag har 21 veckor på mig och jag har precis läst ut Jeremia. GT är lite segt, men jag tror det kommer bli mer intressant när jag kommer till NT. Apokryferna till GT är inget måste, de tar jag om jag hinner...

Under 2012 läste jag mycket färre böcker än vad jag ville. Endast 28 blev det.
1 bok (Hobbiten) hade jag läst tidigare, fast i annan översättning i och för sig.
17 böcker var skrivna av en kvinna.
10 var skrivna av en man.
1 var skriven av en kvinna och en man.
Mitt genomsnittsbetyg på böckerna var 3,8.

Alla böcker jag läste under 2012 hittar ni här!

Även om det inte är något nyårslöfte så är det min förhoppning att jag kommer läsa fler böcker 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar