söndag 13 maj 2012

En svensk filmklubb

Vi tar en svensk filmklubb den här gången!
Onsdagen 6 juni, på Sveriges nationaldag, är ni välkomna på filmklubb kl. 18.00 (filmen startar 18.30).
Jag bjuder på svenskt fika och vi ser på en svensk film. Man får gärna vara svenskt klädd, eller på övrigt sätt uppmärksamma att det är Sveriges nationaldag.

"Svensk film" är ett väldigt brett begrepp i denna filmklubb. Det kan vara en film med svensk regissör, svensk skådespelare, svensk kostymdesigner, en svensk replik eller vad som helst. Ni önskar film och ger mig en motivering till varför filmen är svensk (om ni tror att motivering behövs). Om jag godkänner motiveringen (och filmen) lägger jag in filmen på min LoveFilm-lista, och sedan är det slumpen som avgör vilken film jag får skickad till mig.
Önska filmer fram till 25 maj!
Anmäl er till filmklubben på facebook. Här alltså!

Lars Hansson och Greta Garbo
i Gösta Berlings saga (1924)
Anna Anka och två andra tjejer
i Dum & dummare (1994)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar