fredag 6 maj 2011

jag vill ha!

Ett nästan sjukligt ha-begär har infunnit sig hos mig.
Jag är inte jättemycket för smycken, förutom om de betyder något särskilt, som t.ex. min norrbottensring. Men nu har jag hittat några sidor med smycken som passar alla boknördar:

Dom här små böckerna är helt underbart söta! De är handgjorda av gammalt eller överblivet läder.

Och här kan man få boksmycken med bilder från riktiga bokomslag! Även de här är handgjorda. Och man kan till och med specialbeställa smycken med sina favoritböcker! Ni förstår väl att jag måste ha ett sånt här!
Armband med Tolkien-böcker
Anne på Grönkulla-armband

Och om man vill vara riktigt tönt-nördig kan man från The Noble Collection skaffa sig lite smycken eller prylar från någon storfilm. T.ex. LotR, Harry Potter och Avatar. Man kan köpa the one ring för 495 USD. (OBS! Det är en replika. Man kommer inte kunna bli osynlig med den)
Det jag helst skulle vilja ha från Noble Collection är den här:

The Time Turner, som Hermione använder för att hinna till alla sina lektioner i Harry Potter och fången från Azkaban. The Time Turner är också helt nödvändig för upplösningen av filmen. Utan den hade t.ex. Hippogriffen blivit dödad och Sirius Black fått patronuskyssen. 
En Time Turner skulle vara perfekt för mig! Jag skulle bära den som en hyllning till den vetgirighet som gör att man vill ha fler timmar på dygnet för att hinna studera mer! Underbart! (Tyvärr är det här också en replika, och jag kommer inte kunna turna tiden med den)

6 kommentarer:

  1. Vilka underbara smycken Mia! Du får önska dig i födelsedagspresent :) /Lisa

    SvaraRadera
  2. Det är ju det jag gör med dett inlägg ;)

    SvaraRadera
  3. jag skulle vilja ha guldkompassen från his dark materials, kan det ordnas?
    /Emma

    SvaraRadera
  4. Jo, den kan man faktiskt få http://www.noblecollection.com/index.cfm?fa=products.product&id=NN1764&catid=55
    195 dollar bara.

    SvaraRadera
  5. The Time Turner är ju jättesnygg, perfekt för en bokmal. Fastnade lite för Hedwig in cage med på hemsidan... *wants*

    SvaraRadera
  6. ja, en sån skulle man ha också! synd att den är miniatyr bara. :)

    SvaraRadera