fredag 13 maj 2011

Fredagsnöje

Ikväll har jag ägnat mig åt min favoritsysselsättning, näst läsning. Jag har organiserat mina bokhyllor! Det blir så fint och ordnat och lite luft kvar så att jag har plats att köpa nya böcker!
Bildbevis kommer när jag har gjort de sista detaljerna.

Ibland försöker jag ordna min bokhylla estetiskt framför organiserat, men mitt inre får inte riktigt frid förrän böckerna står i bokstavsordning. Så någon sån där fräsch och modern bokhylla i t.ex. färg- eller storleksordning kommer jag aldrig kunna ha.

fortsättning följer...

2 kommentarer:

  1. Det är ju helt ologiskt att ha böcker i storleks- eller färgordning. "Hm... jag är sugen på att börja läsa en ny bok, kanske en blå. Eller kanske tom en blå och liten bok?!" /Lisa

    SvaraRadera
  2. Precis! Eller om man t.ex. ringer hem till sin man när man är på bokrea för att veta vilka böcker av bronte-systrarna man äger... Lycka till med att få ett vettigt svar då, om böckerna står i färgordning!

    SvaraRadera