måndag 2 april 2012

Någon med mig skämta aprilo

Jag försökte mig på ett bloggaprilskämt igår. Det handlade om vad som skulle hända i Downton Abbey till hösten. Men jag fick ingen reaktion. Jag tänkte att någon borde väl bli upprörd över Thomas och Ediths romans! Det skulle då jag bli. Men kanske bredde jag på för lite.
Så jag ändrade lite i min bloggtext och la till lite spöken och sånt, och då äntligen var det någon som förstod mitt aprilskämt!
Det kan ju ha varit folk som fattade det innan också, men inte ides kommentera det.

Det hade ju varit intressant att veta hur många som läste mitt inlägg (både första och andra versionen) och faktiskt trodde att det var sant. Men de får väl bli besvikna/glatt överraskade i höst när mina förutsägelser inte slår inte (jag förutsätter att de som läste inlägget är intresserade av Downton Abbey).
Eller så kommer manusförfattarna läsa mitt geniala inlägg och ändra manuset... Vi får väl se...

6 kommentarer:

  1. Tänkte aldrig på att det var första april. Tyckta att det var lite konstigt att en så bra serie skulle sjunka så i tredje omgången.....
    Fast många serier blir ju utdragna o sämre o sämre...
    Tur att det var ett skämt!!!

    SvaraRadera
  2. Jag läste bara den andra versionen. Men började misstänka ugglor i mossen redan vid den onde tvillingbrodern... Det kändes lite väl Sunset Beach-aktigt :) /Lisa

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag läste aldrig igår, men ska göra det nu och låtsas att jag inte läst att det är ett aprilskämto. :) /chris

    SvaraRadera
  4. Tur att du inte skrev ditt inlägg om Lost, typ för 5 år sedan innan allt balla ur...
    Då hade jag skyllt på dig :-).
    /Marke

    SvaraRadera
  5. Haha! Jag tänkte inte heller på att det var 1 april. Det enda jag reagerade på i texten var att Sybil skulle arbeta som husa hos sina egna föräldrar, vilket egentligen var det enda som inte kändes helt trovärdigt för serien, då Julian Fellowes är väldigt noga med att det ska vara historiskt korrekt vad gäller klassbiten. Det övriga hade inte förvånat mig om det hände på riktigt - serien har ju faktiskt varit rätt så rejält dramatisk och ibland lite cheesy. :) Och det är nog det som gör serien så bra: att den tillåts innehålla så mycket dramatik men samtidigt känns påkostad och välgjord. Fast visst vore det lite underligt om allt hade hänt i samma säsong. Det där med Thomas och Edith hade inte förvånat mig det minsta heller. :P

    SvaraRadera
  6. Jag hade blivit så fruktansvärt arg om Thomas och Edith skulle ha ihop det! :) Hoppas att det inte var en omedveten profetia från min sida.

    SvaraRadera