torsdag 1 december 2011

Julklappstipsadventskalender

Visst är svenskan ett finurligt språk?
Ett ord kan ju bli nästan hur långt som helst. Och nya ord bildas hela tiden. Ordet julklappstipsadventskalender fick ingen träff på google, så därför kanske jag är helt först med det.
Och en julklappstipsadventskalender är just vad jag ska starta nu. Varje dag fram till julafton får ni ta del av ett julklappstips från mig. Alla tips kommer så klart ha med böcker eller film att göra.
Jag kommer undvika generaliserande etiketter som "till henne", "till mamma" och "till lillasyster", utan istället utgå ifrån att mammor kan ha olika intressen och smak (liksom både henne, mamma och lillasyster faktiskt kan vara samma person).

Jag har även en annan adventskalender på gång. Den kommer finnas i mitt hem samt på min facebooksida.
Och det är en teadventskalender. Alltså en adventskalender med en tepåse för varje dag. Om du vill följa mitt tedrickande kan du gilla mias bokhylla på facebook. Om du vill ha en egen teadventskalender kan du köpa en på ekostore i Göteborg eller beställa en från Tantens Gröna Skafferi & Garderob.
Så här fin är den!
Bild från www.tantensgrona.se

2 kommentarer:

  1. Så underbart med en tekalender - ska springa in på Ecostore och spana imorrn.

    SvaraRadera
  2. Kategorilöst - gott! Ser fram emot dina tips :)

    SvaraRadera