tisdag 13 december 2011

13 dec

Till alla som blir nostalgiska när 90-talet kommer på tal
eller till dem som sörjer att de inte var med

TV-serien Mitt så kallade liv (My So-Called Life) har på något sätt blivit en symbol för tonårstiden, för oss som upplevde den i mitten av 90-talet. Det var grunge och rutiga skjortor och såna där jackor med beige ludd på kragen. Och man tyckte att Jordan Catalano (spelad av Jared Leto) var alldelens för snygg för att vara sann. Ja, ni ser ju själva.



Claire Danes (innan hon slog igenom som Juliet i Romeo+Juliet) spelar Angela, den helt vanliga tjejen som blir kär i skolans coolaste snygging (Jared Leto, så klart). Hur ska det gå? Titta på klippet nedan om ni vill veta...
Hela TV-serien, som faktiskt bara är en säsong, finns på DVD för endast 179 kr. Beställ här!



Detta inlägg ingår i min julklappstipsadventskalender

6 kommentarer:

  1. Älskade trots att den kom när jag nästan inte var tonåring längre.

    SvaraRadera
  2. och för mig kom den precis när jag skulle bli tonåring. var 12 tror jag. men det gjorde nog bara att det blev ännu mer spännande.

    SvaraRadera
  3. Jared Leto:
    http://www.youtube.com/watch?v=RpG7FzXrNSs&ob=av2e

    SvaraRadera
  4. Vilket år visades denna serie i Sverige? Jag kommer ihåg den och såg ett par avsnitt (är fortfarande traumatiserad av en hångelscen i någon skoltrappa), men var nog för ung, alltså på gräsen till tonåring, för att vara ett riktigt fan. Lol, vilka härliga kläder! Jag hade en likadan jacka som Jared har. Brun manchester med vitt ludd på insidan. :P
    Ah, ljuva 90-tal! Jag minns även serier som Blossom och Clarissa. Även filmen "Den onda cirkeln" representerar 90-talet för mig. FÖr att inte tala om låten "Ordinary world" med Duran Duran! :D

    SvaraRadera
  5. I USA visades den 94-95, och jag tror att det var ungefär samma i sverige.
    Blossom och Clarissa minns jag också. Men de var ju lite mer barnvänliga. :) Mitt så kallade liv var ju mycket mer äkta, och jag tror det var det som folk fastnade för. Innan hade man väl mest sett ungdomsprogram i stil med Beverly Hills.

    SvaraRadera
  6. Älskade verkligen den serien, köpte den för några år sedan på dvd. Och Jared Leto är fortfarande lika snygg!

    SvaraRadera