lördag 16 juli 2011

Halvsommarsrapport

Halva sommaren har gått. Så hur har det gått med min att-läsa-under-sommarn-lista? Slutdatum var från början "när jag börjar lärar-jobba, antagligen nångång i augusti". Nu vet jag att det kommer bli 15 augusti, så nu har jag ett lite tydligare mål.
Listan såg ut så här (markerade böcker är lästa):
  • Om jag stannar - Gayle Forman
  • När jag lät dig gå - Gayle Forman
  • Cirkeln - Strandberg & Bergmark Elfgren
  • De imperfekta - Tom Rachman
  • Fablehaven 3 - Brandon Mull
  • Boktjuven - Markus Zusak
  • Igelkottens elegans - Muriel Barbery
  • Aprilhäxan - Majgull Axelsson
  • Jesaja (i Bibeln, alltså)
Halvvägs kan man alltså säga, vilket ju är ganska bra efter halva sommarn. Jag har dessutom hunnit läsa Tretton skäl varför av Jay Asher och börjat på Niceville av Kathryn Stocket och En dag av David Nicholls. Och jag måste också sätta upp All my friends are superheroes på att-läsa-listan eftersom den väntar på mig på biblioteket, samt en tillsvidare hemlig bok som jag kommer skriva något om lite senare. Jag börjar faktiskt bli lite stressad. Jag måste kanske göra mig lite osocial för att hinna med att läsa allt jag vill. (alt. inte ta min lista på så blodigt allvar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar