tisdag 6 september 2011

29 oktober är det som gäller!

Senaste nytt om Downton Abbey är att preliminär start för säsong 2 blir 29 oktober. Lite för sent in i oktober, om ni frågar mig. 8 avsnitt + en christmas special, som väl kommer visas i Sverige typ i februari.
Sybil kommer vara nurse under kriget. Här kan ni se bilder på allihopa. 
På itv kan man dessutom redan nu se en preview av första avsnittet!! Men det visas bara i UK. Så om du bor där, congratulations. Vi andra får vänta ett tag till...
Detta får vi i alla fall veta om första avsnittet:
In the first episode, there's some shocking news for Lady Mary and an unexpected visitor for someone below stairs.

4 kommentarer:

  1. Gud, vad roligt! Tack för att du tipsade mig - annars hade jag säkert missat alltihop. Jag måste få veta hur det kommer att gå med alla intriger. :-)Sörjer att "From Lark Rise till Candleford" har slutat, så det blir gött med ny BBC-serie att se fram emot.

    P.S. Kolla gärna in min helt nystartade bokblogg Bokmilaskogen! Den är under uppbyggnad och är ekar tom än så länge, men förhoppningsvis blir det ändring på det snart, så håll utkik! :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, åh vad kul att du också följer den serien. Precis som kommentaren ovan så känns det lite tomt efter "From Lark Rise to Candleford" så jag ser också verkligen fram emot "Downtown Abbey"...

    SvaraRadera
  3. Dom kanske har lagt det så sent så christmas specialen visas på julafton?!
    Jag längtar så farligt mkt, men snart så... nu har man ju ett mål i nedräkningen. /Lisa

    SvaraRadera
  4. julspecialen kommer bli kring jul i england, gissar jag. och dom har premiär om en vecka, så vi kommer vara mer än en månad efter dom.

    SvaraRadera