onsdag 4 januari 2012

Bokslut 2011

Det var först i juni jag började skriva ner alla böcker jag läste, så detta bokslut är egentligen bara för juni-december 2011. Under dessa 7 månader läste jag 22 böcker. Alltså ett snitt på ca 3 böcker/månad. I bokbloggarkretsar är det kanske inte särskilt mycket, men men... 
Mest läste jag såklart under sommaren. Sen började jag nytt jobb och hade väl inte lika mycket tid för läsning. 


De 3 bästa böckerna jag läste förra året var:


1. Boktjuven av Markus Zusak
Läs vad jag skrev om den här!


2. Så som du hade berättat det för mig (ungefär) om vi hade lärt känna varandra innan du dog av Jonas Hassen Khemiri
En lång titel men en kort bok. En novell, men eftersom den getts ut som en bok så räknar jag den som bok ändå. Här kan du läsa vad jag skrivit om Novellix som ger ut noveller styckvis. Och här kan ni läsa vad jag skrivit om Jonas Hassen Khemiri


3. Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Här kan ni läsa vad jag skrev om den. Jag ser så fram emot fortsättningen som kommer 19 april i år!


Om du vill veta vilka fler böcker jag läste förra året så klickar du på Läsdagbok här ovanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar